Lead Employer Branding & HR Communications (m/w/d)

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PUMA SE

Lead Employer Branding & HR Communications (m/w/d)

PUMA SE
Herzogenaurach
Vor Ort
Feste AnstellungVollzeit

SPEED & SPIRIT ist, was uns bei der Arbeit motiviert. Was uns Tag für Tag antreibt. Und immer wieder inspiriert. Jeder Tag bei PUMA ist eine neue Chance. Um die Sport- und Modewelt zu begeistern. In einem Umfeld, das Sportgeschichte schreibt. Das den Teamgedanken lebt. Das Individualität, Vielfalt und Talente fördert. Und das seine Mitarbeitenden ermutigt: BE DRIVEN. BE VIBRANT. BE TOGETHER. BE YOU.

PUMA räumt allen Bewerbenden die gleichen Chancen ein, unabhängig von Herkunft, Hautfarbe, Religion, Nationalität, Geschlecht oder dem Ausdruck dessen, sexueller Orientierung, Alter oder Behinderung. Gleichheit für alle ist eines der Grundprinzipien von PUMA, und wir tolerieren keine Form von Belästigung oder Diskriminierung.

Zur PUMA-Gruppe gehören die Marken PUMA, Cobra Golf und stichd. Das Unternehmen vertreibt seine Produkte in über 120 Ländern und beschäftigt weltweit mehr als 16.100 Mitarbeitende. Die Firmenzentrale befindet sich in Herzogenaurach, Deutschland.

YOUR MISSION

  • Responsible for managing PUMA’s image as an employer externally and internally
  • Create and implement PUMA’s employer brand strategy, communications plan and tools for effective and compelling employer branding, talent strategies and story telling around employee experiences
  • Developing HR communications (internal & external) through a communications strategy and comms plan, including storytelling to leverage PUMA as a leading and innovative employer in relevant business, industry and consumer media
  • Responsible for handling corporate media requests concerning HR or personnel issues
  • Pitching media interview with PUMA HR spokespeople to relevant media outlets
  • Responsible for creating the HR section in PUMA’s Annual Report
  • Developing and managing PUMA’s Career website on about.puma.com
  • Managing the PUMA Group Digital Channel (LinkedIn) & Employer Rating Channels, including implementing a strategy and creating content
  • Leading the global project team Employer Branding in PUMA markets and ensuring a global employer brand consistency and giving global direction on the identity
  • Service the local HR teams with an Employer Branding Toolboox for local execution based on the EVP & identity
  • Responsible for photo & video shoots for Employer Branding topics
  • Budget & Team responsibility.
     

YOUR TALENT

  • University degree, ideally in Communications, Media Studies or Journalism
  • 8-10 years of professional experience in Employer Branding or Corporate PR
  • Experience in managing media requests and Social Media channels (incl. LinkedIn and Employer Rating Channels) independently
  • German native speaker
  • Very strong written and verbal communication skills
  • Good storytelling skills and news judgement
  • Excellent command of written and spoken English language skills required
  • Ability to work autonomously in a fast-paced, high growth environment
  • Flexible team player with a hands-on mentality that likes to take on responsibility
  • Position requires relocation to Herzogenaurach/the area around.
Informationen
Ort
PUMA SEPUMA Way 1
91074 Herzogenaurach
Ihr:e Ansprechpartner:in

PUMA SE

Careers

careers-germany@puma.com